Mælkeprodukter til 11mdr gammel

16. februar 2017

Alder:
11 mdr.

Mælkeprodukter til 11mdr gammel

Kære Helen,

Tak for dine gode råd. Vi vil gerne vide hvor meget komælk vores 11 mdr gamle søn må få. Han spiser utroligt lidt stadig, selvom jeg næsten er nede på de tre amninger du anbefalede.

Der er dog nogle ting han er ret glad for. Rugbrød med pate, pasta og ris uden noget, jordbærsmoothie og forleden prøvede jeg at give ham en jordbæryoghurt fordi han er helt vild med at spise at de der poser, hvor de selv kan suge maden ud af en tut.

Han gik endnu mere amok end med jordbærsmoothien og kværnede en hel pose (90g). Vi måtte ikke engang hjælpe ham med at holde den.

Vi har dog ikke lyst til at give ham meget af den slags, da der er 12g sukker i den pose og det er komælksyoghurt MME-yoghurt. Derudover er vi heller ikke så vilde med at han får for meget smag for slik-agtige ting -den smager fuldstændig af jordbæris:)

På den ...

Annonce

... anden side er det bare så fedt at se ham spise mere end 10g. Jeg prøvede i dag at trykke over halvdelen ud og hælde havregrød og senere hjemmelavet frugtsmoothie ned i blandet med yoghurten.
Han spiser ikke lige så meget som han gjorde i går, da han fik den rent, men en tredjedel til en halv pose er der røget ned de to gange i dag.

Hvor meget må ham få af den slags yoghurt ugentligt?

Han vil slet ikke spise noget med ske. Meget få gange har spiser han et par små skefulde at forskellige ting. Men slet ikke dagligt.
Hvert måltid tilbyder vi ham alligevel noget med ske og noget han selv kan sidde med. Grøntsager, mør oksekød, kylling, omelet, rodfrugt æggepandekager, kokospandekager, grøntsagssupper og cremer og osv. Altid noget vi også selv sidder og spiser med ham og som har smag.

På forhånd tak.

Bedste hilsner,
os fra Spanien.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika