Brev:
Mælkeprodukter til 11mdr gammel
16. februar 2017
Alder:
11 mdr.
Mælkeprodukter til 11mdr gammel
Kære Helen,
Tak for dine gode råd. Vi vil gerne vide hvor meget komælk vores 11 mdr gamle søn må få. Han spiser utroligt lidt stadig, selvom jeg næsten er nede på de tre amninger du anbefalede.
Der er dog nogle ting han er ret glad for. Rugbrød med pate, pasta og ris uden noget, jordbærsmoothie og forleden prøvede jeg at give ham en jordbæryoghurt fordi han er helt vild med at spise at de der poser, hvor de selv kan suge maden ud af en tut.
Han gik endnu mere amok end med jordbærsmoothien og kværnede en hel pose (90g). Vi måtte ikke engang hjælpe ham med at holde den.
Vi har dog ikke lyst til at give ham meget af den slags, da der er 12g sukker i den pose og det er komælksyoghurt MME-yoghurt. Derudover er vi heller ikke så vilde med at han får for meget smag for slik-agtige ting -den smager fuldstændig af jordbæris:)
På den anden side er det bare så fedt at se ham spise mere end 10g. Jeg prøvede i dag at trykke over halvdelen ud og hælde havregrød og senere hjemmelavet frugtsmoothie ned i blandet med yoghurten.
Han spiser ikke lige så meget som han gjorde i går, da han fik den rent, men en tredjedel til en halv pose er der røget ned de to gange i dag.
Hvor meget må ham få af den slags yoghurt ugentligt?
Han vil slet ikke spise noget med ske. Meget få gange har spiser han et par små skefulde at forskellige ting. Men slet ikke dagligt.
Hvert måltid tilbyder vi ham alligevel noget med ske og noget han selv kan sidde med. Grøntsager, mør oksekød, kylling, omelet, rodfrugt æggepandekager, kokospandekager, grøntsagssupper og cremer og osv. Altid noget vi også selv sidder og spiser med ham og som har smag.
På forhånd tak.
Bedste hilsner,
os fra Spanien.